ÜRÜNÜ PAYLAŞ:

Düşünceler İşler (9789750844393)

İndirim Oranı : %24 İndirim
Fiyat : ₺120,00
İndirimli : ₺91,20
Toplam Stok Adedi : 20
* ₺10,13 'den başlayan taksitlerle

2004 senesinde Tansel Korkmaz editörlüğünde Düşler, Düşünceler, İşler ismiyle Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanan kitabın devamı olan bu kitap, Nevzat Sayın’ın mimarlık pratiğinin ürünleri ile birlikte kurmaca işlerini ve düşünce biçimini de açığa çıkarıyor. Korkmaz’ın, Nevzat Sayın’ın “yaşamsal uğraş”ı olarak adlandırdığı mimarlık üretiminin bir araya geldiği kitabın adı bu kez Düşünceler/İşler.

Kitap; 2004’ten bu yana Nevzat Sayın’ın mimarlık eğitiminin içinde varlığını yaz okulları, konferanslar, jüriler, yazılar, atölye çalışmaları ile devam ettirirken sürdürdüğü mimarlık üretimini derliyor. Kütle, topografya ve programın kurduğu ilişki ile biçimlenmiş, “mimarlığın temel meselesi” olan etkileyici bir atmosferin peşindeki projeler; teknik çizimler, fotoğraflar, metinlerle destekli. Türkiye modern mimarlık tarihinin kurucu mimarlardan birinin son on beş yıllık üretiminin arşivi.

2004 senesinde Tansel Korkmaz editörlüğünde Düşler, Düşünceler, İşler ismiyle Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanan kitabın devamı olan bu kitap, Nevzat Sayın’ın mimarlık pratiğinin ürünleri ile birlikte kurmaca işlerini ve düşünce biçimini de açığa çıkarıyor. Korkmaz’ın, Nevzat Sayın’ın “yaşamsal uğraş”ı olarak adlandırdığı mimarlık üretiminin bir araya geldiği kitabın adı bu kez Düşünceler/İşler.

Kitap; 2004’ten bu yana Nevzat Sayın’ın mimarlık eğitiminin içinde varlığını yaz okulları, konferanslar, jüriler, yazılar, atölye çalışmaları ile devam ettirirken sürdürdüğü mimarlık üretimini derliyor. Kütle, topografya ve programın kurduğu ilişki ile biçimlenmiş, “mimarlığın temel meselesi” olan etkileyici bir atmosferin peşindeki projeler; teknik çizimler, fotoğraflar, metinlerle destekli. Türkiye modern mimarlık tarihinin kurucu mimarlardan birinin son on beş yıllık üretiminin arşivi.

Benzer Ürünler
  • Açılışı 562 yılının sonunda gerçekleşen ve tam 1000 yıl boyunca Hıristiyan dünyasının en büyük ibadethanesi unvanını taşıyan Ayasofya: Yaklaşık 1500 yıllık geçmişi ve ilk günden beri göreni “büyüleyen” ihtişamıyla sadece dini açıdan değil, mimari, siyasi, kültürel ve toplumsal açıdan da benzersiz bir “abide”!

    Bütün heybetiyle göğe yükselmesinden on beş yüz yıl sonra, İstanbul’un göbeğinde hâlâ ayakta olan Ayasofya, döneminin en büyük ozanlarından Paulos Silentarios, namı diğer Mabeyinci Pavlos, tarafından bizzat açıldığı gün, yaratıcılarının ona kazandırmak istediği tüm güzellik ve görkemle bezenmiş haliyle, bütün detaylarıyla ve esinleyici bir güçle betimlenmişti.

    Belagatteki maharetini sergilerken, ihtişamıyla göreni büyüleyen mabedin yapımında kullanılan malzemelere dair detayları aktarır ve estetik simgeler gibi görünen şeylerin ardında gizlenmiş tanrıbilimsel motifleri de ilk kez dile getiren bir “rehber” esere imza atar Mabeyinci.

    Bir yazın geleneği olarak dönemin mimarlık yapıtları için kaleme alınan övgü metinleri arasında “bizim” için en özeli Ayasofya’nın Betimi, Pierre Chuvin’in metnin ve yazarının önemini ortaya koyan önsözü, Samih Rifat’ın Mabeyinci’nin sesini kulaklarımızda çınlatan titiz çevirisi ve kendi objektifinden fotoğraflarıyla… 

    ₺18,00 KDV Dahil
    ₺22,50 KDV Dahil
  • Dünyanın doğal oluşumuna, olaylarına hükmettiklerine ve kutsallıklarına inanılan tanrılar ve tanrıçalara tapınım, pagan dinlerinin temelini oluşturdu. Uzakdoğu toplumları, bilge kişilerin, guruların rehberliğinde mistik ahlak ve felsefi derinliği olan inançlar geliştirdi. Daha sonra, evrenin oluşumunda yer alan tek tanrı inancıyla göksel (semavi) dinler; Musevilik, Hristiyanlık, Müslümanlık dinleri doğdu. Bu kitapta da ilk inançlardan günümüze dek toplumların inşa ettikleri dini inançlarına hizmet eden anıt-yapıtlarla İslam ülkelerinin yaşam ve kültür düzeyleri paralelinde geliştirdikleri mimarlık yapıtları seküler bir bakış açısıyla mercek altına alındı.
    ₺12,00 KDV Dahil
    ₺16,00 KDV Dahil
  • İlk kadın ressamlarımızdan Hale Asaf, Osmanlı’nın son ve Cumhuriyet’in ilk yıllarına rastlayan kısa ve sıradışı hayatında İstanbul’da, Paris’te, Berlin’de ve kısa bir süre de Bursa’da yaşadı, çalıştı, az ama etkileyici eserler üretti. 
    Hale Asaf’ın hayata ve sanata yaklaşımı, yaşadığı dönem ve toplumsal dinamikler açısından irdelenmesi gereken bir dönüm noktasına işaret ediyor. 
    Sanat tarihçisi Burcu Pelvanoğlu Hale Asaf’ın hayatının ayrıntılarını, toplumsal konumunu ve yapıtlarını titiz bir araştırmayla günışığına çıkardı. Asaf’ın sanatını ve bohem kişiliğini yakın tanıklıklarla, belgelerle ve karşılaştırmalı olarak aktarırken resim kadar toplumsal tarihimize de pencereler açtı. 
    Daha önce yayımlanmamış tablo ve belgeler içeren bu çalışmada Hale Asaf bir kez daha okurlarla buluşuyor, sanat tarihinde bıraktığı izlerle dikkatleri çekmeye devam ediyor.
    ₺59,50 KDV Dahil
    ₺85,00 KDV Dahil
  • Association Internationale pour L’Etude des Céramiques Médiévales et Modernes en Méditerranée (AIECM3), Orta Çağ ve Modern Akdeniz dünyası seramik çalışmalarını destekleyen ve bu alanda çalışan araştırmacıların deneyim ve bilgilerinin paylaşılmasını teşvik eden bir dernektir. Dernek her üç yılda bir işbirliği içerisinde olduğu ülkelerin yerel kuruluşları ile Uluslararası Akdeniz Orta Çağ Seramik Kongresi’ni gerçekleştirmektedir. 



    XI. AIECM3 Uluslararası Orta Çağ ve Modern Akdeniz Dünyası Seramik Kongresi, Türkiye’de ilk kez Koç Üniversitesi Vehbi Koç Ankara Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (VEKAM) tarafından, 19-24 Ekim 2015 tarihleri arasında Antalya AKMED‘de gerçekleştirilmiştir.Özellikle Doğu Akdeniz bölgesinde yürütülen çalışmalara bir giriş ve genel bir değerlendirme yapmayı amaçlamayan kongrede Fransa, İtalya, İspanya, Portekiz, Almanya, Yunanistan, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Hollanda, Tunus, Macaristan, Rusya, Bulgaristan, Makedonya, Ermenistan, Ukrayna, Avusturya gibi çeşitli ülkelerden gelen konuşmacılar tarafından 85 sözlü, 64 poster sunumu yapılmıştır. 

    İki ciltten oluşan bu yayında, 19-24 Ekim 2015 tarihlerinde Antalya’da gerçekleşen kongrede sunulan 106 adet bildiriye orijinal dilinde yer verilmektedir.
    ₺105,00 KDV Dahil
    ₺140,00 KDV Dahil
    %25 İndirim
    %25İndirim
    Ücretsiz Kargo
  • Sanatçılar neden tablonun içinde başka bir tablo arama ihtiyacını hissetmişlerdir? Bir resmin içine başka bir resim yerleştirmenin anlamı nedir? Rembrandt, Vermeer, Velázquez ya da Magritte çerçeveyi kendi kompoziyonlarıyla bütünleştirmiş ve resimde devrim yaratmışlardır. André Chastel, bu “motif”ten hareketle bize tutkulu bir analiz ve resme bakmanın yeni bir tarzını sunuyor. 
    Tablodaki Tablo André Chastel’in iki önemli metnini biraraya getiriyor. Resmin çerçevelenmesi üzerine bu iki metin, hem bir eserin varoluşunu hem de bir varlığın mevcudiyetini sınırlandıran bu çerçevenin bulunuşunu sanat tarihi üzerinden sorguluyor. Chastel bizi XV. yüzyılda başlayan ve XX. yüzyılda Braque ile sona eren gerçek bir soruşturmaya davet ediyor. Kitap yorumlanan eserlerin daha iyi somutlaşması için renkli illüstürasyonlar içeriyor. 
    “niyetim ... tablodaki bir tablo, mekânın genişletilmiş ya da nesnel bir temsilinde yer bulduğu anda neler olup bittiğini incelemek, uyumlu bir ışık ve tiyatrocuların dediği gibi, hakiki bir yer birliği ihtiva eden zaten kurulu bir mekân ikiye bölündüğünde ya da küçültülüp indirgendiğinde ne olmaktadır? Bu, soruşturmanın 15. yüzyılla başlayıp 20. yüzyılda sonlanacağı anlamına geliyor... Tablo içinde resmedilen tablonun âdeta ikili bir yankılaması vardır: imge olarak, doğaya (biçime) gönderim yapar, bir imgenin imgesi olaraksa akla (fikre, ideaya) atıfta bulunur. Tablo-içinde-tablonun tefsiri, sanat üzerine incelemeye denk bir şey üretir.”
    ₺11,25 KDV Dahil
    ₺15,00 KDV Dahil
< style >. async - hide { opacity : 0 ! important } < /style>